tisdag 22 januari 2008

30+5

Första dagen i skolan på länge, kändes riktigt inspirerande tills man suttit ett par minuter på föreläsningen. Vårdpedagogik, ämnet lät riktigt intressant men innehållet var väldigt svårbegripligt. Så väntar nog fortfarande lika mycket (om inte mer) att bli färdig!! Handledning för slutarbetet hade jag även idag och det känns nog som om jag gör ett riktigt dåligt arbete. Min handledare har så mycket att klaga på..huhhu. Nå no blir he vel ti naating naangang!!:)

Men jag skall bli mamma o tå får no allt annat vara ho e vill!:) Gläds över mitt liv, har hittat min man som jag på riktigt älskar så ja sko kona sprick, och har fått fullkomligt frid på Mariagatan. Finns nog så mycket man måst minnas att tack Gud för! Hade också en granne Hanna på besök ikväll med sin bebis Viktoria. Vi hade en sån fin och nödvändig bönestund tillsammans. Varit extra trött idag och därmed blev på fruktansvärt dåligt humör, fick bara lämna det hos Herren.

Var första gången också på mamma jumppa idag! Hade lite fördomar och såg framför mig ett slött, onödigt (med tanke på motion) träningspass. Visade sig vara otroligt duktig fysioterapeut som drog, och man fick på riktigt kämpa..ter fick ja=) Tränade bäckenbottenmusklerna, har knappt vetat om att de finns förrän nu..


Väntar att få en vanlig vardag, nå februari e snart här. Då börjar jag se lite mera av min älskade...


"Känn ingen ängslan och oro. Ni tror ju på Gud, tro nu också på mig"
Joh:14

1 kommentar:

Catarina sa...

Hejsan, såg att ni flyttat :) Va roligt det låter med lite mamma jumppa, själv så har jag inte sett att di sku ha något sådant. Måste nog instämma i att en "graviditet" nog är Gud underverk. Det är ju helt otroligt :) Hoppas du får må bra, det närmar ju sej slutet sakta men säkert :) Plötsligt står man där som förälder. Många kramar IA