lördag 3 januari 2009

Elena står utan stöd

En stund sen jag uppdaterat bloggen nu igen! Elena har svårt att få tag på sömnen ikväll, hon har annars somnat jättebra både på dagarna och kvällarna. På dagarna sätter vi henne i vagnen och oftast somnar hon bums, hon kan ev. prata för sig själv en stund före. Två gånger sover hon på dagen, båda ca 2 h långa pass. Hon skulle gärna sova längre, försöker att hon inte skulle sova längre än till 16.30 tiden. Somnar till natten gör hon vid 20-20.30 tiden, och oftast somnar hon ganska snabbt efter våra nattritualer:) Sover hela nätter och vaknar mellan 7.30- 8.30 tiden. På jul hos mommo och moffa vaknade hon första gången kl.8.40, på en lång tid. Jul firade vi alltså i Öb, och nyår hos Bodil, tillsammans med Karin&Mange och Kristian&Johanna.

Första gången Elena stod utan stöd var idag, hon märkte nog inte att jag inte höll i henne och stod själv ca 10 sek. Två stora gaddar har hon nu i underkäken, och fler e på kommande uppe. Krypt har hon ju nog gjort länge, gissar på en månad:)

Min bror Jimmy flyttade ner till oss i oktober, och han var den första att höra Elena säga mamma. Detta skedde den 4.12 då var jag på jobb och Jimmy var barnvakt och skulle ta upp henne ur vagnen när hon sa mamma.=) Då hade hon förstås ren sagt Pappa=Tatta och kissi=kssss (om jag minns rätt)

Pottan har vi under ganska lång tid använt nu som då, Alltid kommer det något:)

Oskar har varit hemma med Elena sen Oktober när jag började jobba till 16.1. Får se vad vår underbara Herre har planerat för oss, jobbsituationen speciellt för mig är lite oklar för tillfället.

Oskar har varit och fixat något i Betel ikväll, kommer snart hem. Jag njuter här hemma i ett rätt så städat hem, och njuter av att bara få vara.

Min älskade Jesus, är så tacksam till honom för det liv han gett mig, utan honom skulle allt vara en bedrövelse.

Inga kommentarer: