onsdag 6 februari 2008

32+6

Har varit på synnytys valmennus kurs idag till Storkboet..Kändes riktigt skönt att få fundera lite på förlossningen.
Tankar: Är ej rädd för att föda, har fått ett lugn ..vet att Gud är med mig.Om det behövs kan han t.o.m. ta bort smärtan. Jag vill tro på Guds storhet!!
Bilresan känns nu lite nervöst, är endå en timmes bilväg, men i värsta fall far vi in till Ekenäs. Att jag skall rämna mycket skrämmer mig annars känns det nog som att jag vet hur jag vill ha det. Ingen epidural, hoppas på att vattenbassängen är ledig. Börjar se mer och mer framemot förlossningen, antar utmaningen=) Skulle aldrig föda utan Oskar, han är nog den viktigaste smärtlindringen. Min älskade man! Väntar på att få se vem det är..är det månne en liten Oskar..:)

Lisa och Lukas fick en flicka idag..Han är säkert mycket stolt över sina flickor.:) Blev nog starka känslor när jag fick meddelandet, jag står näst på tur.

Är mycket trött, blir bara värre och värre. Men så växer min mage och bebisen också .. Skall imorgon kl 9 på rådgivning, månne mitt Hb har stigit..

Lotta och Joki övernattade här natten till idag, vi var och träffa Hanna och Rassen en sväng före vi körde hit. Hanna är i v.30, har väldigt stor mage, alltid lika roligt att träffa andra gravida mammor..:)

Sov gott!!

1 kommentar:

Marlene sa...

Hjälp, snart er e dags LILLO!!! Ho kan du va sådi lugn? Ok, ja mena att he bra att du e lugn fö he KOMBER ju ti ga bra, men jag bleiv nervös tå ja läst hedi.... HOHH, snart e ja moster! IIIIK!!!! Nu ska ja fa å städa! Saknar er!