lördag 2 februari 2008

32+2

Skönt...Har äntligen Oskar hemma, helt otroligt att få vara en hel dag tillsammans. Det kändes nog som om nån försökt sätta käppar i hjulet så vi int sko få njuta fullt ut. Det brukar lite vara så..att nån försöker pila när man är där vår Herre vill..¨
Nå oavsett..Var o hälsade på Kati en sväng på dagen före Tobben och Ida kom o hälsa på! Har varit en fin dag!

Har nog hunnit hända en hel del sen jag sist skrivit. Nu i Tisdags var jag och träffa Lisa, vi satt lugnt och åt middag i Kampen när Lisa fick ett textmedd. där det stod: Från och med nu är du och Lilian kidnappade, infinn er kl.18:15 vid Sirkkus... Vi blev lite förvirrade! Det visade sig att Sirkku ordnat med "baby shower"=) Bordet var dukat med massa godsaker och på plats var: Sirkku, Pernilla, Lotta, Kiki, Ulrica, Eva, Jeanette, Sara, Elin. Vi åt och hade det trevligt med lite lekar, fick reda på att min magomkrets var 90 cm. Alla hade med gåvor till båda ofödda barnen..finns ej ord som beskriver hur tacksam jag var. Otroligt vilka vänner man har!=) Under kvällen ordandes också med förbön, där det också bads för förlossningen, kändes skönt! Hade ett riktigt möte med Gud som jag ej upplevt tidigare. Heimo kände att han ville be för riktigt före jag var påväg, han hann inte ens börja be förrän jag fylldes med sån glädje i mitt hjärta, har nog aldrig glatt mig och fått skratta så förut. Himmelen fyllde mitt hjärta..helt otroligt! Vi har en helt otrolig Gud! I honom är ALLT möjligt!!

Var alltså på premiären igår, blev ganska mycket sittande, vilket jag tror orsakade att jag fick sammandragningar. Blev obehagligt att vara! Börjar nog närma sig med stormsteg, inser nog att det är ganska snart som jag på riktigt skall få bli mamma, det känns nog som jag börjar bli beredd medan det ibland känns väldigt overkligt och utmanande. Börjar t.o.m. se framemot förlossningen.
Var o hälsa på Johanna här i veckan, hon gav med en halare som Alina nu växt ur och lite byxor och tröjor..börjar ju växa ur allt..

Skall börja ställa sig för bastu:)

Inga kommentarer: